Tystnad

Barnen och pappan är hos farmor och farfar. Tvn är avstängd. Ingenting låter förutom diskmaskinen i köket, och torktumlaren som susar på inne i badrummet. Det är ganska skönt att vila öronen och få fundera litegrann över vad som ska göras den närmaste tiden.

Imorgon ska jag försöka hinna med att lägga annons på barnvagnen, spjälsängen och bärselen. Jag ska försöka ta någon bra bild på alltihop. Sen måste jag göra en ny budgetkalkyl eftersom den gamla försvann spårlöst från datorn. (Det tog en hel dag att göra den, så det känns ju sådär.)

Sen ska jag fortsätta med barnens kläder och sortera dem. Hoppas att Matildas gröna jacka kommer fram, den har varit borta länge nu.

Och sen hade jag kunnat ringa Kirunabostäder om de inte hade haft stängt resten av veckan. Men jag kan ringa till verksamhetschefen på barnomsorgen i Bergsjö och tala om när vi kommer att flytta ner!

Och annars kommer jag väl dricka några koppar kaffe också under dagen och avsluta med att repa med bandet.

Tänk vad lite tystnad kan göra för planeringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0