Övning ger färdighet

Sitter och lyssnar på mig själv i lurarna och är självkritisk så det stänker om det. Om jag bara missar en liten ton lite litegrann så blir jag så jäkla sur på mig själv. Anledningen till att jag missar överhuvudtaget är bara för att jag är slö när jag sjunger, för om jag lägger energi i varenda ton blir det inte fel.

Det jag lyssnar på nu är inspelat i replokalen när vi repade förra gången. Det är lite otajt, vi spelar lite fel och jag missar några ord ibland och några toner ibland. Men det är väldigt nyttigt att sitta och lyssna så här mellan repen så man skärper sig nästa gång.

Det är inte mig Viktoria har i lurarna här...

...och riktigt så där gullig är inte jag i lurar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0