Varför?

Jag känner att jag samlar på mig en massa grejer helt i onödan. Trots att jag slängde massor när vi flyttade sist, är det hur mycket grejer som helst att packa även den här gången. Jag blir tokig! Jag vill slänga allt, men när jag står där med svartsäcken kommer ångesten krypande. Det kan ju hända att jag möjligtvis kommer att kanske behöva just den här skitgrejen någon gång inom en överskådlig framtid.

När jag ser dokumentärer om sådana där samlare, som har grejer överallt, får jag panik. Jag kan inte förstå hur det kan bli så där hemskt. Men när jag står där med svartsäcken börjar jag förstå, tänk att ha den där ångesten över varenda liten sak! Det är så det är att vara en samlare. Och jag vill inte bli sån.

I förra veckans avsnitt av "Arga snickaren" på kanal 5 var det med en kille som hade grejer till förbannelse. Hans grejer hade bokstavligt talat fått huset att mögla sönder. Och när Anders erbjöd sig att köpa alla grejer för femton tusen spänn, bara för att han skulle få slänga dem, sa de nej. De sa nej!! De ville ha kvar dem! Varför? Kommer jag bli sån?

Det finns grejer på vinden som jag inte använt sen vi flyttade hit för två år sen, jag kommer inte ens ihåg vad det är för nåt, men jag hade inte kunnat slänga dem. Hade jag saknat dem om någon bara gick och rensade vinden utan min vetskap? Antagligen inte.

Jag hade behövt bli hypnotiserad och sluta känna mig så bunden till onödiga prylar. Förra gången vi flyttade läste jag ju "Rensa i röran med Feng shui" och det hjälpte. Men nog fan har jag fått små ångestattacker när jag tänker på allt jag slängde. Nog har jag saknat de där gamla kassettbanden med blandade hits inspelad från Tracks på radio för tjugofem år sen. Jag är inte frisk alltså. Hjälp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0