Håkan Juholt

Vad bra att han inte ska avgå! Det var härligt att höra, på riktigt. Det blir alltid en massa snack om att avgå hit och dit, så fort det dyker upp något fuffens om nån. Det löser ingenting att avgå. Det är väl bättre att de lär sig av sina misstag, då vet vi ju att de kommer vara bättre människor hädanefter. Att bara ersätta alla med en ny stjärna, som antagligen inte heller är fläckfri, tycker jag bara rör till allting.

De där politikerna är som folk är mest. De gör som folk hade gjort, de är inga undantag eller helgon bara för att de befinner sig där de befinner sig. De representerar folk och vad folk tycker. De beter sig som folk. Tänk bara på alla bidragsfuskare som är anledningen till att det är förbaskat krångligt att bara göra en liten struntsak som att ta ut vård av sjukt barn för en dag. Folk fuskar och lurar till sig saker de inte har rätt till.

Håkan Juholt kommer nog vara extra uppmärksam i framtiden. Det känns väl bra? Han vet nu att han har ögonen på sig, oavsett om det han gjort var fel eller inte kommer han vara försiktig hädanefter. Jag vet ju hur krångligt det är att fylla i försäkringskassans blanketter och kan bara gissa hur krångliga blanketter de där politikerna har för sina diverse bidrag.

Sen kan jag tycka att när man har en sån fantastisk lön som han har, är man väl knappast berättigad bidrag, men det är bara min åsikt. Det har inget med regler att göra.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Det konstiga är att den där blanketten inte hade någon kryssruta för "sammanboende" och han hade även skickat in hyreskontrakt med sin sambos namn på utan att någon sa något. Jag tror att det varit mer regel än undantag att man får hela hyran och lite annat smått och gott. Sen tycker jag också att man inte behöver då sin hyra betald med den inkomsten även om man har rätt till det. Det är många pengar till olika personer här och var. Reinfelts lägenhet på Östermalm kostade enligt någon 50,000 i månaden och det är ju inte ankskit. Pålitlig källa för allt är ju kvällspressen så allt får man ju ta med en nypa salt...

2011-10-15 @ 11:09:11
Postat av: Kicki

Jag är lite less på den här sensationsjournalistiken! Även om jag tycker att folk ska göra rätt för sig tycker jag att kvällspressen tar fokus från de viktiga frågorna.

2011-10-17 @ 10:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0