Lite stressad

På lördag ska vi spela med bandet på en födelsedagsfest. Det kommer bli väldigt roligt, tror och hoppas jag. Jag börjar känna pressen. Inte bara nervositet över spelningen utan att det är så mycket som ska hinnas med de närmaste dagarna. Vardagslivet stannar ju inte bara av för att vi har en spelning.

Det största projektet är att packa och flytta alla grejer från vår replokal till festlokalen. Ganska mycket grejer. Det är sånganläggning, som i sig består av 6 högtalare, mixerbord, diverse effekter, slutsteg, kablar, mikrofoner och mikrofonstativ och medhörningar. Det är 2 gitarrförstärkare, en basförstärkare, ett trumset, scenbelysning, stativ till både belysning och backdrop. Plus våra gitarrer. Och mitt notställ, som kanske får följa med, inte för att det riktigt behövs. När vi ska bära grejerna måste vi gå i en trapp som är full av is och snö. Det måste bort, annars kommer vi aldrig upp för trappen. Så även det är en grej på att göra-listan, hacka bort all is och skotta trappen. Vi ska rigga upp alla grejer och göra soundcheck. På lördag är spelningen och på söndag ska vi riva och frakta tillbaka alla grejer till replokalen igen. Och det är bara vad som ska göras med bandet.

Sen är det som vanligt arbete i hemmet och med familjen. Maken jobbar den här veckan så jag ska lämna och hämta hos dagmamman idag och imorgon, laga mat, tvätta, handla, försöka hinna med att städa lite och, inte att förglömma, måste jag aktivt söka jobb också.

Puh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0