Yoga

Nu är det bevisat, jag är smidigare än ett kylskåp. Men det var nog inte mycket, det märkte jag när jag var på mitt livs första yoga-lektion igår. Jag har velat börja gå på yoga sen jag såg "Det näst bästa", filmen där Madonna är yoga-instruktör. Det är tio år sedan, ungefär. Jag är lite trög i starten, kan man säga. Men igår var det äntligen dags. När jag skulle åka frågade Matilda varför jag skulle gå på Yoda för. Varför skulle jag vara med den där gröna kissekatten? Husse svarade att det var YOGA och att mamma skulle dit för att hennes rumpa skulle bli mindre. Vem behöver en bättre förklaring än det?

Jag var verkligen nervös när jag kom dit. Det är alltid jobbigt att göra något nytt. Men de som var där var trevliga och det fanns fler nybörjare. Efter att ha hållit på i en kvart undrade jag vad jag gett mig in på, det var ju skitjobbigt! Jag var svettig och redan darrig. Men jag kämpade på och plötsligt hade det gått 45 minuter. Då kom det bästa på hela passet, avslappningen. I en kvart fick vi ligga ner på golvet, andas lugnt och slappna av. Inte tänka på något, bara vara. Jag tror det kan vara värt det bara för den där sista kvarten!

Nu kanske jag har funnit min träningsform. Jag hoppas det. Jag känner i kroppen att den nog fick en chock igår, men den funkar. Och fortsätter jag med det här blir den nog glad. Mitt mål att kunna stå upp och ta på sockarna på morgonen kanske är inom räckhåll ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0