Halsontet

Nu har jag haft ont i halsen i tre dagar. Jag undrar hur jag ska tackla det här, för det blir inte värre och det blir heller inte bättre. Första dagen med halsont tog jag en promenad, det blev inte värre. Jag gurglade med Listerine flera gånger, det blev inte bättre. Andra dagen drack jag vin, det blev inte bättre. Och jag rökte, det blev inte värre. Idag ska vi repa och jag undrar om jag ska sjunga eller inte. Jag är inte hes, känner inga andra symtom på förkylning. Det gör bara ont när jag sväljer. Vad står på?

Hursomhelst dricker jag te med honung, utan mjölk. Det gör jag i och för sig varje dag, men nu kanske jag tar lite mer honung. Sen får vi hoppas att rösten håller idag och att jag inte pajjar den om jag sjunger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0