Försmak på sommaren

Här i södra Sverige är det sommar. Grönt gräs, blommor överallt, gröna blad på träden, fågelkvitter, humlor och myggor. Det var knasigt att åka från gråa Kiruna, där gräset precis börjat bli smågrönt och bladen hade knappt blivit knoppar på träden. När vi kom fram hit började det snöa i Kiruna. Och det har snöat ganska mycket. Jag är glad att jag slipper uppleva det den här gången. Kanske har sommaren börjat komma även till Kiruna när vi kommer tillbaka. Jag hoppas det. Men vi ska ju vara här ett tag till, så man får känna hur det känns ordentligt.

När jag kollade vädret på yr.no skulle det vara regn och sol varannan dag. Men trots att det var sol igår är det sol idag. Jag har bara med mig solkläder. Inga regnkläder. Regnar det får jag hålla mig under tak. Tur de har tak över altanen så man kan vara ute iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mille

Hej Kicki!!!



Alltid lika kul att läsa din blogg :) Kul att den publiceras i Annonsbladet ibland också! Härligt att vara på semester i södern... Här i Kiruna är det snö i luften och riktigt kallt...så du missar absolut ingenting ;)



//Mille

2010-06-06 @ 12:21:12
URL: http://sidmalm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0