Csn muckar som vanligt

Fick ett mail idag av CSN som säger att jag inte studerar på heltid, utan på 75%. Därför kommer de att sänka mitt bidrag och dessutom dra av det jag fått för mycket i januari och februari. Det dumma är att jag studerar på heltid. Med fullt bidrag går jag plus minus noll varje månad. Sänker de bidraget är det färdighaft för mig och jag får vända mig till socialen, vilket jag lovat mig själv att inte göra mer.
De påstår att min skola sagt att jag ska ha fram till sista juni på mig att läsa företagsekonomi. Jag är klar med den, ska göra slutprovet i april. Så jag fattar inte var de fått det ifrån.
Men saker och ting ska tydligen inte fungera friktionsfritt. Det ska strulas och kompliceras till. Man ska aldrig kunna andas ut och känna sig trygg. Nej, CSN håller mig på alerten minsann. Jag kanske ska vara tacksam?

Kommentarer
Postat av: Nina

När jag läser det här känner jag mig innerligt tacksam över att inte behöva ha så mycket mer med CSN att göra mer än att betala studielånet per autogiro. Hoppas att du får rätsida på bekymret!

2009-03-16 @ 12:42:55
Postat av: Kicki

Alltid är det nåt! Jag blir galen... Men som tur är går det oftast att lösa.

2009-03-16 @ 13:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0