Leifi

Jag trodde inte att han höll på fortfarande, den busringande Leifi. Det var längesen jag hörde en "Leifi" faktiskt. Jag hade till och med glömt bort att han fanns. Men så ringde min gamla telefon. Den ringer inte alls ofta, men jag har den på ifall någon som inte har mitt nya nummer vill ha tag på mig. Jag svarar "Hallå", "Tjena, jag heter Leifi!" säger rösten i andra änden. Jag blev lite ställd. Sen blev jag lite irriterad. Jag orkar ju inte ens prata med folk som jag känner, och allra minst busringaren Leifi. Jag la på. Sen ångrade jag mig lite. Det hade varit kul att höra vad han ville. Hade jag varit piggare och på bättre humör hade jag inte lagt på.
Still going strong alltså, Leifi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0