Konstiga drömmar

Sen Husse åkte har jag drömt konstiga drömmar. När han hade varit borta i två månader hade jag en erotisk dröm om Alex Schulman. Och Alex Schulman av alla människor! Det är ju ingen jag går och tänker på särskilt ofta, för att vara ärlig. I och för sig går jag inte och tänker på någon särskilt ofta, utom de i min omedelbara närhet. Och så vissa som jag går och irriterar mig på förstås, det är en skada jag har.
Jag har även drömt att jag varit kompis med Britney Spears och att hon har varit här och hälsat på i Kiruna. Hon pratade förstås svenska jättebra.
Nyligen drömde jag att Victoria Silvstedt och jag var bästisar. Jag och Victoria Silvstedt! Ja, så var det. Vi hade jättekul och var på fester hela tiden nere i Spanien. Vi var verkligen jättebästisar, hon och jag. Det kändes så konstigt när jag vaknade, någon slags separationsångest kanske. Jag har ju aldrig tänkt på henne som en kompis-kandidat direkt.
Sen har jag haft en märklig förlossningsdröm. Jag har tänkt mycket på att jag inte vill genomgå ett kejsarsnitt till, utan att nästa förlossning ska gå till som det är tänkt.
Men i min dröm låg bejbisen i min mage, precis som Matilda, med rumpan ner och de bokade in mig för kejsarsnitt. Jag blev ju inte så nöjd över det. Så gick vattnet och jag fick krystvärkar (här går det undan minsann), men läkarna hade inte riktigt tid med mig just då, de hade ju bokat tid för kejsarsnitt så jag fick snällt vänta.
Jag reste mig upp och gick lite grann, då känner jag att bejbisen är på väg ut och först kommer en fot. Sen andra foten, hela benen och tillslut är det bara huvudet som sitter kvar därinne och jag får dra litegrann innan det säger plopp och hela ungen är ute. Det här sköter jag alltså helt själv, inte en barnmorska eller läkare i sikte, och det gick kanonbra.

Drömmar är konstiga. Jag undrar vad de säger om en egentligen?

Kommentarer
Postat av: Sofi

På tal om vänskapsdrömmar med kändisar kanske du har en hemlig dröm om att deltaga i Paris Hiltons nya BFF, best friends forever? Hoho. Det roliga med drömmar är att dem oftast aldrig betyder det man drömmer om. Erotiska drömmar kan ju tyda på ensamhet till exempel. Även om jag inte tror på vad drömlexikon säger är det ändå kul att slå upp och läsa vad den säger :P

2009-06-02 @ 17:41:24
Postat av: Kicki

Vad lustigt att jag faktiskt tänkte på det programmet! hi hi

2009-06-02 @ 18:39:20
Postat av: kajsa

Det här kanske hade varit något för dig!!

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5315002.ab

2009-06-05 @ 15:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0