Ibland har man inget val

Jag var velig och hade inte bestämt mig för att inte gå på festivalen. Då bestämde min kropp åt mig och gav mig den värsta magsjukan jag haft i mitt liv. Natten till lördag sov jag kanske sammanlagt 40 minuter. Mesta tiden spenderade jag på toaletten, på knä, med ett stort vattenglas i handen för påfyllning. Det var omöjligt att sluta spy, jag är ledsen att behöva skriva så äckligt, men det är sant. Enda gången det kändes någorlunda bra var i själva kräkningstillfället, allt däremellan var en plåga.
Jag slutade spy klockan åtta på morgonen igår. Sen sov jag i tre timmar. Under dagen lyckades jag få i mig tre jordgubbar, två glas blåbärssoppa och en liten skål yoghurt.
Idag har jag hittills pressat i mig två jordgubbar, en halv limpsmörgås med ost, ett glas blåbärssoppa och en halv kopp te.
Husse håller på att laga mat. Jag känner att det skulle vara gott med mat, i munnen åtminstone. Magen säger att den helst vill vara ifred ett tag till. Ett par dagar kanske. Jag får nog göra som vinprovarna, tugga och spotta. Hi hi!
Hela natten mot lördag, när jag vred mig i magplågor och rusade mellan soffan och toaletten, hörde jag på avstånd festivalens tjo och tjim. Festen höll igång hela natten. Ett gäng drog igång en redig efterfest här i närheten med gitarr och sång. Det var tur att de roade mig så jag kunde skratta lite mellan spyorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0