Ovan rumpa

Igår cyklade vi runt hela stan nästan, hela familjen. Jag har mammas gamla cykel, och den är så bra att jag inte behöver fundera på någon ny. Den har hängt med sen Lokstalls-tiden och det var inte igår.
Jag kände redan framåt lunch att min rumpa var öm av allt cyklande. Den är ju inte van! Förra året tror jag att jag cyklade en gång. Jag provade med att lägga en handduk på sadeln, men det var ju redan försent.
Annars var det hur härligt som helst att susa fram på kärringhondan på cykelvägarna. I uppförsbackarna fick jag lite sammandragningar, men det var inte så farligt.
Idag trodde jag att det skulle vara svårt att sitta, men det känns inte så hemskt alls!

När jag bodde i Bergsjön i Gbg började jag ridkurs efter en massa års uppehåll. Efter första ridlektionen hade jag så ont i rumpan att jag inte kunde sitta på jobbet dagen efter. Rumpan var bokstavligt talat blå och jag hade skavsår.
Det var alltså inte så farligt den här gången, som tur var. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0