Efter många om och men

Sju månader tog det för mig att anmäla min brutna handled till Folksam. Vad som händer nu får vi väl se. Man kan ju prova iallafall. Kanske, kanske, kanske får jag tillbaka en slant för vårdkostnader.
Anledningen till att jag anmäler först nu och överhuvudtaget är för att handen envisas med att hoppa ur led titt som tätt. I vissa lägen glider den och det låter klonk i min kropp. Och det är så fantastiskt äckligt att jag får gåshud över hela mig varje gång det händer. Och det händer ofta. Varje gång jag kramas, varje gång jag duschar, varje gång fyller vattenkokaren och så vidare, i de allra vardagligaste situationerna alltså.
Jag kan inte sitta så länge vid datorn, kanske ingen nackdel nu men om jag får ett datajobb, jag får värk när jag kör bil och håller handen länge på ratten, vilket är ganska dumt när man är taxichaufför.

Så nu är det anmält iallafall. Det är andra gången i mitt liv jag anmäler något till ett försäkringsbolag. Förra gången gick det riktigt bra. Då slog jag ut en och en halv tand och fick all tandvård betald.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0