Rödkål och K-sprit

Låter det som en fest, eller? Det är iallafall huvudingredienserna i en laboration jag ska göra i NkB. Naturkunskap är verkligen roligt! Det betyder att jag har ett visst intresse för det, kan jag tänka.
Idag har jag suttit och räknat lite i matteboken. Det är mycket jag känner igen. Jag är lite sur för att min hand inte funkar som den ska, för nu tänker jag verkligen fortare än jag skriver. Jag hinner glömma bort hur det var jag tänkte innan jag fått ner det på pappret, och då måste jag tänka om.
Handen blir trots allt bättre för varje dag. Snart kan jag ha normal fingersättning på tangentbordet, istället för att köra "långfingervalsen" med höger hand.

Nu är det snart dags att hoppa i täckisarna och hämta lilla ungen.
Termometern visar -9 grader, inte så farligt. Kanske klarar jag mig med jeans och långisar ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du mixar rödkål och lite vatten och sen silar får du en härlig rödkålsvätska. Med den kan du sen mäta PH! Droppa på tvättmedel, citron osv. "Saften" håller inte hur länge som helst utan man får frysa in det som blir över. Giftfritt och enkelt experiment!

2009-01-19 @ 17:17:53
URL: http://sophiestar.wordpress.com
Postat av: Kicki

Det är precis vad vi ska göra! Fast vi skulle använda K-sprit.

2009-01-20 @ 13:25:53
URL: http://karoos.blogg.se/
Postat av: Helena

Kikar in en snabbis & säger Hej1 Hoppas allt är bra med er! Här är det bara finfint :-)

Kram kram // Helena

2009-01-22 @ 00:28:10
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0