Byta fokus

Jag hade lite panik över hur jag skulle hinna klart med MaB på den korta tiden som är kvar. Då tänkte jag: Usch, jag kommer aldrig hinna! Jag kommer inte fatta någonting! Det är för mycket! Jag är sjuk och har ont i handen!
Sen provade jag byta fokus till något mer positivt. Mina tankar blev då ungefär: Jag gör så här och lägger upp det så den här veckan och då gör jag så nästa vecka och har då en hel vecka att repetera och öva in det jag inte förstått helt. Jag blir friskare och friskare för varje dag, imorgon orkar jag mer än jag gjorde idag, för att inte tala om i övermorgon! Min hand gör i och för sig ont, men jag kan ta en paus då och då så handen får vila.
Vad mycket lättare det känns på en gång! Helt plötsligt blev en till synes omöjlig uppgift möjlig.

Kommentarer
Postat av: K M

Hmm.. det är oerhört intressant att byta fokus och saker och ting ser annorlunda ut. Det är ett aktivt val att välja något annat fokus än det jag är van vid.

Jobbigt, men lärorikt.

Vi håller tummarna att det går bra på MatteB

2009-01-30 @ 20:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0