Jag är gammaldags

Jag har råkat ut för någon slags förkylning som ligger och lurar. Den gör mig trött och hängig, jag har ont i huvudet och snor fulla bihålerna. Nu är jag en sån som vägrar använda nässpray, för jag får så ont i näsan. Därför tänkte jag köpa mig en flaska Vademecum och göra ett ångbad. På Apoteket fanns ingen Vademecum, för det hade de slutat med. "Vad tar jag istället då?" undrade jag, och kvinnan i kassan undrade vad jag skulle använda den till. "Ångbad." sa jag "För jag kan inte använda nässpray." Hon skrattade lite åt mig och sa att "Ja, det funkade ju förr i tiden!" Jag blev tipsad om att köpa Oleum Basileum istället. "Det finns ju de som fortfarande använder sig av ångbad." tillade hon. Jag kände mig uråldrig. Men jag tänker inte använda nässpray om jag får ont i näsan av det, och det får jag. Vilka alternativ har jag då? Gå omkring och vara tjock i näsan eller göra ett ångbad som hjälper litegrann?

Sen tänkte jag köpa mig någon ny ansiktscreme och tittade på alla burkar de hade i hyllorna, det var parabener i allt. Och det var inga billiga cremer. Runt 200 kr burken. Det blev ingen ansiktscreme, det blir olivolja.
Det jag fick med mig därifrån var iallafall Oleum Basileum och en flaska pH5 Eucerin duscholja. Inga parabener och ingen nässpray.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0