Shoppingrunda i miniformat

Den här veckan skulle jag shoppa, hade jag bestämt. Så idag övade jag lite för morogndagen. Jag fyndade faktiskt litegrann. Jag hade inte tänkt köpa så mycket idag, och det blev det inte heller.
Med mig hem fick jag två julklappar till Husse, ett par täckbyxor till mig, ett par örhängen till mig, ett paket hårfärg till mig, lite skönhetsprodukter till (ja, du gissade rätt) mig. Det blev även lite blockchoklad till tryffeln jag ska göra imorgon.
Jag var givetvis tvungen att gå till nyöppnade Kick's och kika. Där fanns det mycket jag ville ha, men jag nöjde mig med hårfärgen, för den här gången. Snart har de haft öppet i en vecka. Det är verkligen kul att de har kommit till byn!

När jag gick upp på stan idag hade jag ett par täckbyxor från armén som man egentligen ska ha under andra byxor. Husse skämdes lite över det och bad mig lova att jag skulle köpa nya täckbyxor. Jag hittade ett par prisvärda (349 kr) i svart, med benficka och hänglsen. Sen kom jag på att det är det första paret täckbyxor jag köpt åt mig själv i hela mitt liv! Och jag ska vara Kiruna-bo... Pinsamt. Jag har ju ett skoterställ och ett par täck-rid-byxor, men det här är mitt första par riktiga täckisar att ha till vardags.
Det var femton minusgrader när vi gick hemifrån imorse, så täckisar är nödvändigt.
Hur har jag klarat mig utan innan? Okej, när man var tonåring hade man inte ens långkalsonger trots att det ibland var kallare än tio minusgrader. Då var man hård-tuff-och-ball. Mössa var också helt onödigt. Men nu är jag alldeles för bekväm för att gå och frysa.

Imorgon ska jag än en gång på shoppingrunda. Få se vad det blir då för kul! Kanske lite mer julklappar åt andra och lite mindre åt mig själv... Ska försöka iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Klart man ska klä sig efter väder! Jag har alltid täckisarna på mig om det är kallt ute, även om jag ska till skolan. Man kan ju faktiskt ta av dem. Stövlar har jag också, man vill ju inte bli blöt om fötterna. Något jag inte förstår dock är att jag aldrig ser någon annan med stövlar när regnet öser ned eller snön slaskar. Dem går i sina små tjusiga ballerinaskor eller sneakers hela dagarna, till och med i skolan! Jag undrar jag hur deras fötter ska se ut efter en heldag....

2008-12-09 @ 18:23:54
Postat av: Kicki

Jag har aldrig stövlar, men kängor har jag! Skitbra kängor som jag smörjer och tar hand om. De är bra i alla väder, sommar som vinter, jag blir aldrig blöt om fötterna.

Jag har kommit på att du ska ha en massa vuxenpoäng! ha ha

2008-12-09 @ 19:02:53
Postat av: Sofi

HAHAHAHA! Eller TANTpoäng kanske?! :D

Nåväl, poäng som poäng i alla fall ;)

2008-12-09 @ 19:06:54
Postat av: Kicki

Alla poäng är bra poäng, eller nåt. hihi

2008-12-09 @ 19:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0