Nähä du, den gick inte

Såg att jag hade fått mail från "Nordea bank" idag. Jag vet inte hur många gånger jag har läst, både på Nordeas hemsida och i tidningar, att Norde inte skickar ut mail till sina kunder. Nordea skickar inte ut mail till sina kunder! Och dessutom stod det redan i ämnesraden något om att jag skulle betala 64 dollar. Dollar! Sist jag kollade hade vi fortfarande svenska kronor som valuta. Jag vet inte men börjar de nätkriminella bli desperata? Hur korkad tror de att man är? Mailet åkte hursomhelst i skräpkorgen utan att öppnas.
Det är inte så ofta det händer att jag får bedragar-mail, men det händer ibland. Sist hade jag ju vunnit en sprajtans ny BMW utan att tävla i något. Oj oj... Det är nog jobbigt att hålla reda på alla lagliga erbjudanden som kommer i brevlådan.
Inom loppet av två veckor hann jag få två brev från Swedbank där jag bara behövde kryssa i en ruta på ett kort och sätta det på lådan så skulle jag få 20.000 kr i kredit. Eftersom jag slängde det första blev jag ganska förvånad när det kom ett till. Jag slängde det också. Jag har ju för bövelen ingen inkomst! Hur kan de skicka sådana brev till mig? Jag hade inte tänkt handla julklappar för 20.000 kr om de tänkte det. Jag handlar kanske för 1.000 kr totalt. Kanske. Och de pengarna ger inget minus på kontoutdraget. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0