Min träning

Om en vecka och fem dagar ryker gipset och jag ska komma igång med min träning igen. Idag monterade Husse en stång i väggen, som jag kan ankra mina fötter i när jag ska göra sit-ups. Underbart! Jag längtar så till att komma igång igen! Jag har cyklat lite på motionscykeln, men jag gav upp när jag insåg att jag faktiskt svettas under gipset och det går inte att duscha bort, och det blev lite för äckligt för mig att leva med. Jag ligger därför lågt tills gipset är väck.
Jag hade kunnat ta lugna promenader utomhus om det inte var blankis överallt. Jag går inte en meter från bron. Jag höll på att svimma när jag halkade på coop-parkeringen häromveckan, jag tänker inte göra det igen. Nä, det är bara att börja om igen med nya friska tag när armen är fri. Det känns ganska jävligt att hela kroppen måste lida för att en arm är av, men okej då. Jag kan leva med det en och en halv vecka till.
Sen ska jag träna upp mig så jag har så mycket muskler att jag studsar i backen nästa gång jag ramlar. Hädanefter ska inget gå av.
Nej, tack. Inte igen.

Kommentarer
Postat av: Superstar

Härligt... längtar oxå tills jag är läkt nu!! ;)

2008-12-31 @ 12:13:48
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.seblogg.se
Postat av: Helena

Hej & god fortsättning på det nya året! Ser först nu att du har armen i gips... har inte kollat runt på mina vänners bloggar så mycket under december! Vad har du pysslat med?

Skönt att du snart slipper gipset iaf :-)



Kram kram

2009-01-02 @ 10:13:43
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Ja, nu är det snart bara en vecka kvar med gips. Jag vill kunna röra mig! Idag vågade jag mig iaf ut på en liten promenad.

2009-01-02 @ 13:53:51
URL: http://karoos.blogg.se/
Postat av: k

fast det går bättre med läkningen om du fortsätter cykla. Det kommer och vara rätt äckligt endå när du tar bort gipset. Cyklingen sätter i gång cirkulationen och du kommer att vara mindre svullen när gipset ska tas bort, det är också enklare att komma igång med träningen hos sjukgymnasten sedan!

En som vet! Bröt handleden för 2 år sedan.

2009-01-02 @ 18:50:50
Postat av: Kicki

k: Jo jag förstår det... Nu vågar jag iallfall promenera, och jag kanske tar mig en tur på cykeln idag. Nu är det ju inte så länge kvar, så det kanske inte hinner bli så äckligt.

2009-01-03 @ 11:28:03
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0