Enarmad bandit

Eller nja, så "banditig" är jag väl inte, men enarmad iallafall. Jag har kommit på några vardagliga saker som är svåra att göra när man som högerhänt bryter höger handled, några saker är till och med omöjliga:
* klä på sig, speciellt när jag ska ha byxor med knäppning
* skriva blogg
* skriva på papper
* borsta och sätta upp håret 
* byta bajsblöja på sin unge (jag provade och det gick faktiskt, utan att det hamnade bajs överallt)
* hänga tvätt
* tvätta händerna
* ta på sin unge strumpbyxor (där gav jag upp)

Andra vardagliga saker går faktiskt förvånansvärt bra, som att duscha, lyfta och gosa med sin unge, ta på sig strumpor och ta på sig säkerhetsbältet i bilen.
Snart har det gått en vecka sen jag bröt min stackars handled, som faktiskt inte gjort mig något ont. På måndag ska jag och röntga den och se så att allt ligger rätt därinne. Och håll då tummarna för att det gör det så att de slipper bryta om den! Jag kan säga att när de rätade den innan de gipsade var det värsta jag varit med om i mitt liv. De var tre stycken som slet och drog och klämde så att leden skulle hamna rätt. Jag skrek, som jag aldrig skrikit förut, trots att jag fått stesolid, ketogan och lokalbedövning.
I fyra veckor totalt ska jag vara gipsad. Det är ju inte så länge, faktiskt. Men jag hinner träna upp min vänsterhand iallafall.
Nu ska jag lägga mig och vila igen, och när jag tittar ut på skitvädret utanför får jag inte ett dugg dåligt samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0