Ibland blir jag bara så...



...jävla förbannad!
Jag är ett stort fan av teknik och teknik som fungerar enkelt och smidigt, med bara en knapptryckning eller att man kopplar i en sladd, eller liknande.
På filmen ovan finns en digital copy som man enkelt lägger i datorn, kopierar och sen kan lägga över till sin mobila enhet, typ telefon eller surfplatta. Jättenkelt!! 
Jo hejsan!
Först sätter man i dvd i datorn som säger att programmet som behövs till kopieringen måste uppdateras, vilket görs från en hemsida. När det är gjort behövs ett annat program som måste laddas ner från en annan sida för att du ska kunna spela upp filmen i din mobila enhet. För att ladda ner det programmet måste du skapa ett konto, och, ingen fara, det kostar dig ingenting! Du kan vara standardmedlem vilket är gratis. Fyll bara i dina uppgifter och dina kreditkortsuppgifter i rutorna. Och det betyder inte att detta kommer att kosta något, utan kreditkortsuppgifterna behövs bara om du vill uppgradera ditt medlemsskap från standard till premium senare. Eller nåt. Det kostar iallafall inget. När du fyllt i dina uppgifter kommer du till sidan där du ska välja medlemsskap. Problemet är bara att det inte finns något standardmedlemskap som alternativ, endast prova på premiummedlemsskap gratis i 5 dagar! Gratis! Helt gratis! 5 dagar! Övriga 4 alternativ var bara alternativ på hur mycket du var villig att betala just nu. Ok, när du valt ditt gratis-prova-på-medlemsskap så kommer du till en sida där de tacksamt uppmanar dig om att du ska klicka på gå-vidare-knappen för att du då skänker $1 till UNICEF. Något annat alternativ finns inte. Ditt gratis-prova-på-medlemsskap kostar alltså $1, där, direkt, och är inte längre gratis. Jag gick inte vidare från den sidan. Jag gick tillbaka och tittade på Support-fliken. Högst upp i listan på vanligaste frågor stod "Varför debiterade ni mig $34.50 för mitt gratis-prova-på-medlemsskap?"
Ja, tänkte jag, varför gjorde de det?
För att det är ett förbannat jävla lurendrejeriföretag!!
Jag mailade dem och talade om det för dem. 
Ska bli intressant att se svaret. 
Någon film i mobilen fick jag dock inte se. Trots att det skulle vara så enkelt. 
Suck.
Här är ett annat blogginlägg om sidan. En varning. Note to self: googla alltid blogg-inlägg om nya sidor som kräver kontoregistrering. Det kan finnas en varning!
 
Tilläggas bör att jag inte alls har något emot att betala för tjänster jag vill använda. Jag betalar gladeligen för tjänster som fungerar och underlättar min vardag. Jag älskar till exempel fenomenet Spotify och betalar dem 99 kr i månaden, utan problem. Jag har ett program i datorn som heter AdBlock, där får man betala vad man vill. Om man vill. Det går att ladda hem det gratis. Det går att betala jättemycket. Du får välja. (Jag betalade typ 70 spänn, tror jag). Jag hade kunnat betala för det här programmet jag nämner ovan också, om de bara hade informerat om det från början! Men när de luras och säger att allt är gratis och kostar inget och bla bla bla så blir jag förbannad och tvär och tänker fanimej inte ge dem en jävla spänn! Så det så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0