Arbetsställning

Sitter och ska plugga. Det är jobbigt. Jag har satt en värmedyna på ryggstödet på stolen. Det hjälper för ryggen, men efter ca en kvart börjar det stråla ut i benet och lägger sig och värker precis vid knät. Jag skulle ha ett löpband och ett höjbart skrivbord, då kunde jag gå och plugga. Det hade varit något.
 
Idag ska jag iallafall lära mig något om teorier i hälsofrämjande arbete. Hur når man människor så att de börjar förändra sin livsstil till det bättre? Det är vad de här teorierna ska berätta för mig. Imorgon har vi seminarium om etik inom hälsofrämjande arbete. Det är sådant jag inte riktigt tänkte på innan jag började den här utbildningen. Till exempel det att en åtgärd måste vara kostnadseffektiv och inte nödvändigtvis gå till dem som mest behöver det. Det är inte så jäkla lätt. Men intressant. Många dilemman.
 
Så tänker jag att jag är så glad att jag pluggar, även om det är svårt att sitta, nu när jag har ryggskott. Men jag fick ett par övningar av sjukgymnasten igår som faktiskt hjälper, så imorn hoppas jag att det är så pass att jag kan rida. Svante måste ut i skogen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0