Slängmani

När vi flyttade till den här lägenheten för nästan exakt två år sedan läste jag boken Rensa i röran med Feng-shui och gjorde mig av med nästan allt löst vi hade. Först hade vi loppis, kläder blev skänkta till Röda Korset, grejer och möbler gick till Bumerangen och det som inte gick att överlåta åt någon annan slängde jag. Jag slängde så mycket att jag själv kände mig tio kilo lättare på kuppen.

Nu är det dags igen. Och den här gången ska vi flytta långt, inte bara tvärs över stan utan nästan tvärs över landet. Den här gången blir det värre, eller bättre, beroende på hur man ser det. Jag har inte tänkt släpa med mig onödiga grejer nittio mil av sentimentala skäl. Det är bara idiotiskt.

Idag tog jag fram sopsäcken och hjälpte barnen att städa. Matilda blev väldigt orolig och sprang omkring och försökte rädda så mycket hon bara hann genom att gömma det i dockvagnen och lilla ryggsäcken. Jag tömde dock dem också. De fick behålla sådant som var helt och komplett, resten åkte i sopsäcken. Men det här är bara början, jag kommer att slänga mycket, mycket mer.

Och för att jämna ut orättvisorna kommer jag slänga en hel del av mina egna saker också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0