Vardagssysslorna kommer i vägen

Jag försöker packa så mycket jag bara kan, men så ska man laga mat, tvätta, diska, duscha, gå på möten, betala räkningar och sånt där annat som man måste göra hela tiden. Det går ganska bra ändå, jag har packat ner fina glas och prydnadssaker, det lilla vi har i den kategorin, och det är nog det jobbigaste. Allt ska varsamt slås in i tidningspapper och så får det inte bli för tungt.

Jag har försökt lämna framme grejer som jag tror kommer användas, för att slippa gå och gräva i igentejpade kartonger. Det funkar ju inte så bra, som jag skrivit tidigare. Idag fick jag öppna Viktorias klädkartong eftersom jag hade råkat packa ner alla hennes kläder av bara farten. Som tur var hade jag inte tejpat igen den ännu.

Nu är det fyra hela dagar kvar, jag räknar inte med den här dagen för det är redan lunchtid. Resfebern börjar verkligen smyga sig på. Ibland undrar jag vad vi har gett oss in i, egentligen. Jag tycker vi är ganska tuffa som gör det här. Jag har varit lite besviken på mig själv den sista tiden för att jag blivit så förbaskat bekväm! Därför känns det bra att vi gör det här nu. Även om jag kan bli lite full i skratt och tänka att vi nog är galna. Galna på ett bra och roligt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0