Tårarna rinner

Jag har gjort köttfärssås. Det var en ovanligt stark lök, tydligen, för tårarna rann och jag såg ingenting. Var nära att skära mig i fingrarna, men klarade mig, lyckligtvis.

Däremot är jag rädd att tårarna kommer rinna av en annan anledning idag då det är sista dagen för barnen hos dagmamman. Hon är så bra och vi kommer sakna henne jättemycket!

Jag hatar avsked. Jag är värdelös på det. Oftast försöker jag undvika det helt. Men nu är det oundvikligt eftersom jag ska gå och hämta barnen om mindre än en timma.

Jag är så glad att mina barn har fått gå hos henne! Matilda mådde så dåligt på dagiset hon började på när vi flyttade hit. Men hos dagmamman gick det jättebra, hon har blivit en tuff och självsäker liten tjej. Och nu har Viktoria också fått vara där ett tag och hon trivs jättebra hon med. Det var svårt att lämna henne ett par veckor, då hon grät litegrann. Men plötsligt gick det över och nu säger hon inte ens hejdå till mig när jag lämnar henne.

Men idag är sista dagen. Barnen förstår inte riktigt att det är sista dagen. Matilda brukar säga att vi ska flytta, men att vi snart kommer tillbaka.
Vi kommer nog inte snart tillbaka. Jag tror inte det. Och hur som helst är platsen hos världens bästa dagmamma uppsagd. Önskar jag kunde ta med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0