Jag saknar televerket

Var det inte bättre förr? På den tiden televerket och elverket fanns, då SJ var statens järnvägar och det inte fanns en miljard olika företag att välja mellan.

Jag betalar cirka 700 kronor till ComHemAB varje månad, men jag har inget internet på datorn idag, inga tv-kanaler utom SVT och 4:an. De senaste två veckorna har jag varit utan internet irriterande mycket. Inte alls kul när vi håller på att flytta och det är mycket som ska fixas.

Det är tydligen inte noga med kvalitét längre. Man har bara skräp att välja mellan. Dyrt skräp.

Och tänk när elverket fanns, då var man inte tvungen att ta hjälp av elsklingar eller prisjämförare för att slippa bli lurad på en massa pengar.

Och om statens järnvägar var statens järnvägar hade det inte varit tre-fyra olika aktörer som skyllde på varann att tågen inte är handikappanpassade.

Allvarligt, hur jävla bra är det med konkurrens och valfrihet egentligen? Själva finnessen försvinner ju ändå med bindningstider och skit. Om företagen inte levererar som de ska är du fast iallafall.

Sådärja, nu fick jag vara lite sur och tvär en stund.



Kommentarer
Postat av: Tim

Bra sur-rutet i flyttagen!!!

2011-10-29 @ 12:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0