Det har börjat lugna sig

Ja, det här är faktiskt första dagen på en vecka som jag fått tillräckligt mycket lugn och ro för att sätta mig ner och skriva lite blogg! För en vecka sen satt vi i bilen på väg ner genom Sverige, till vårt nya hus. Idag, en vecka senare, sitter jag här, i det som blev ett kontor och lyssnar på barnen som pratar i teverummet där barnis står på. Det har varit kaos i flera dagar, på sina håll är det fortfarande lite kaos. Men det mesta funkar nu. Jag har fortfarande inte fått full ordning på barnens kläder och ett utav sovrummet är ofrivilligt förråd, men vi kan leva här och tillochmed mysa. Idag ringde jag till elbolaget och fick det fixat. Igår var jag till arbetsförmedlingen. Saker och ting börjar återgå till det normala vardagslivet, om än på ett helt annat ställe. Den här veckan är maken borta och jobbar. Det är lite ensamt men jag har fullt upp med barnen, så det går ingen nöd på mig. Fast jag längtar ju till han kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0