Att göra

Ordning och reda vill jag ha. Överallt. Nu är det kaos på flera ställen och jag undrar var jag ska börja. Barnrummet är i stort sett färdigt. Övre våningssängen behöver stödbräda och sänglampa, men det är inget akut så länge lilla ungen sover i spjälsäng.

På kaoslistan hittar jag:
Skrubben: där har vi förnärvarande sopsortering för pappersförpackningar, glas, hårdplast och metall, vi har urvuxna barnkläder och för stora barnkläder, skogskläder, mössor, halsdukar och vantar, skor, överblivna leksaker och barnböcker, extra blöjpaket, stora och lilla ungens sängkläder och säkert annat som kan betecknas som skrot. Där behövs en sortering av rang.
Skafferiet: av någon underlig anledning har det blivit förvaring för allt möjligt. Brödrosten står där, likaså lerkärlet, fonduegrytan och sedan torrvaror, konserver, godis och termosar. Någon jäkla ordning får det väl vara?
Övriga skåp i köket: de har liksom ingen struktur. Ingen logik. Ingen enhetlig grundtanke.

Min plan idag är alltså att försöka få någon slags ordning i detta kaos. Och jag ska dessutom göra det tillsammans med mina barn, som jag hoppas är på sitt hjälpsammaste humör idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de blir ju lätt kaos överallt.Vi skulle oxå behöva göra en stor rensning..När får man se bild från barn rummet??

2011-02-26 @ 09:43:29
Postat av: Kicki

Jag tänkte lägga ut en bild nu, men det känns inte riktigt färdigt ännu... Men det kommer!

2011-02-28 @ 09:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0