Dagarna går faktiskt fort

Nu är det bara två dagar kvar till maken kommer hem och blir hemma i tre veckor! Jag har haft fullt upp med barnen, Viktoria i synnerhet. Förra fredagen ramlade hon från toalettstolen och slog näsan i elementet så den sprack. Vi fick åka ambulans till sjukhuset i Hudiksvall och på lördag morgon sydde de ihop näsan. I torsdags skulle de ta bort stygnen, men det var lite svårt då hon vägrade låta någon ta i hennes näsa. Jag har inte ens fått tvätta den. Så i fredags, på hennes födelsedag, då det var utfärdat klass 2-varning på grund av oväder, fick vi bege oss till Harmångers hälsocentral. Där var det tre sköterskor, och jag, som fick hjälpas åt att få bort stygnen. Vi var två som höll i henne, en som lös med lampa och en som tog stygnen. Efter det åkte vi hem och åt tårta och öppnade presenter. Nu ser hennes näsa nästan ut som tidigare, bortsett från en liten sårskorpa.

Vi beslöt oss för att inte köpa hem pellets utan att vi skulle elda med ved hemma för värmen. Det har gått riktigt bra! Jag har fått gå upp vid sju på morgonen för att göra eld, men det har inte varit jättekallt ändå. Och värmen håller sig riktigt bra, bara murstocken blir varm. Det känns lite som att vara i stugan när man får springa och kolla elden, men det är bara mysigt. Än så länge. Jag har inte hunnit bli less. Men mörkrädd som jag är, tycker jag ju inte att det är superskojigt att gå ner i pannrummet sent på kvällen och lägga på ved. Jag har tuffat till mig ändå, i början höll jag på att skita på mig av skräck så fort jag hörde ett ljud på kvällen. Nu har jag vant mig vid att det knäpper och knakar här och där.

Imorgon kväll/natt kommer maken hem. Då blir det seriöst julpyntande och julklappshandling. Den där julkänslan vill som inte riktigt infinna sig förrän han kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Sophie Larsson

Huga stackars näsa!!! Ja bara det blir helt bra sen...

2011-12-11 @ 12:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0