Det är fredag, igen!

Den här veckan gick jättefort! Jag vet inte varför. Det kändes som att det var måndag nyss och nu är det fredag, igen. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om vilken dag i veckan det är, för jag måste upp på morgonen oavsett om det är tisdag eller lördag. Bejbis har sett till att jag har stigit upp varje dag före sex, utom idag, då jag fick sovmorgon till tio över sex. Jag fattar inte varför hon vaknar så tidigt! Det är kolsvart i sovrummet den tiden. Men hon studsar upp och ställer sig och flämtar ovanför mitt ansikte. Om jag inte reagerar börjar hon prata, högt. Då är det bara att stiga upp, lite trött och kanske lite grinig. Men bejbis har för det mesta världens bästa morgonhumör och busar, kvittrar och skrattar så man själv blir glad efter en liten stund. Idag vaknade hon nog av hunger, för hon var inte riktigt lika glad som hon brukar. Men med lite välling i magen gick det snabbt över och hon blev sitt glada och busiga jag igen. Nu ligger hon och sover middag. Själv ska man nog ta en kopp kaffe och planera dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0