Julpynt del 1

Det börjar närma sig jul. Idag kom julgardinerna upp i köksfönstret och de är på väg upp i vardagsrumsfönstret. Jag vet inte om det är lite för tidigt för julgardiner, men eftersom det aldrig blev några höstgardiner så fick julgardinerna ta vid direkt efter sommargardinerna. Känns lite oseriöst att ha sommargardiner i november.

För varje år hinner jag glömma bort vad vi har för julpynt. Varje år tror jag att vi måste köpa nytt. Nu kom jag ihåg att vi hade en julstjärna till fönstret, men har vi någon ljusstake? Har vi julgransbelysning? Det får bli en senare fråga. Resten av pyntet får vänta till 1:a advent. Men det kan vara läge att kolla vad som finns.

Varje år tänker jag att man borde köpa julpynt i januari, när de bara vill bli av med allt. Men gör jag det? Nej,  då är jag så less på julen att det inte blir något av. Känner ändå att jularna kommer att bli lite roligare nu när Mimmi är så stor och Vickan kommer att hänga med rätt bra nästa år. Då gör det ingenting att man börjar pynta tidigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 03:49:41
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0