Några bilder på torpet

När vi, i slutet på den här sommaren, kom dit såg det ut så här:



Men vi röjde bort sly och målade och plötsligt såg det genast mycket bättre ut:



Stugan fick även en ny, dock provisorisk, trapp. Men den blev rätt fin ändå.

Matilda blev genast hemma inne i stugan och började "laga mat" åt oss.



Medan Husse ägnade sig åt taket



gjorde jag en del markarbete...



Tillslut fick jag upp den förbaskade roten, som dolde myrornas huvudentré



När det var dags att vila lite, kunde jag ge mig på lite finlir, som att tapetforska.



Det ska göras lite grundligare då det blir dags att riva innerväggarna. Jag fick det till fem lager tapet, men det kan vara fler. Under alla lager tapet är det skivor av masonit och sedan panel. Det ska bli väldigt spännande att se när vi river. Vad det blir sen är inte bestämt. Det tar vi som det kommer.

I en av lådorna i en gammal byrå som står inne i stugan hittade vi två rullar av denna tapet



Om den kommer att få pryda någon av stugans väggar är dock oklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0