Inredningsinspiration

Jag går omkring och funderar på hur det ska se ut hela tiden, i lilla torpet. Det ska bli en enhetlig stil, hade jag tänkt. Men vilken stil? Jag har tittat på inredningsprogram, läst tidningar och kollat på bloggar. De verkar ha ungefär samma stil allihopa och det är vitt, vitt, vitt.

Okej, vitt är ljust och fint, men jag vet inte om det är det jag vill ha!

Satt och kollade några bloggar igår och jädrans i min lilla låda vad ambitiösa folk är! Helt galet! Bilderna ser ut som tagna ur inredningsmagasin, och givetvis är de tagna en helt vanlig "slappardag". Folk är inte bara ambitiösa, väldigt duktiga snickare, trädgårdsmästare och ena hejare på att safta och sylta, de har pengar också. Jag kommer inte att spela i deras liga, kan jag erkänna med en gång. Istället för att låta mig inspireras blir jag lite skraj och undrar om det helt enkelt ska vara ouppnåeliga drömmar att få fint och mysigt i sitt torp. För så där fint och mysigt som andra har det kommer man aldrig att få det. Eller?

Kanske ska jag härmed visa att det går, utan att det för den delen ser ut som ett inrednignsmagasin. Kanske går det utan att det är vitt, vitt och vitt. Kanske går det på en hel del vilja och känsla, och inte så så fasligt mycket pengar.

Vi får se. 



Att bara titta sig omkring i själva stugan och miljön runtomkring ger inspiration, och det kanske är det som är meningen.


Kommentarer
Postat av: Lotten

Hej!



Jag tror att jag är en av dem du kallar ambitiösa, fast jag är inte helt säker... ; )

Iallafall håller jag med dig om att vitt är tråkigt, framförallt i gamla hus. Det är en billig och enkel genväg bara! Vitt hör inte hemma i gamla hus alls om man ska tänka historiskt och traditionsenligt. Min enhetliga stil är nog "den gamla" stilen helt enkelt. Jag håller mig till material, färger och föremål som man brukade använda när huset byggdes. Då tror jag att allt kommer att hänga ihop fint i slutändan men det vet jag ju inte säkert än. Men det finns ju andra sätt. Personligen tycker jag att man ska inreda med saker man blir glad av och som känns i magen...

Kan du inte visa lite fler bilder ifrån torpet?

2010-08-22 @ 14:08:03
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jo, du verkar ambitiös! Men på ett roligt och intressant sätt. Jag fastnade då iallafall! Jag tänker nog också i de banorna att inreda i stilen från husets "födelse" men att även kunna få med de tider som varit när folk bott där. Det kommer mer bilder! Alldeles säkert!

2010-08-22 @ 19:03:31
Postat av: Kusinens fru :)

Bloggtips: http://www.skonahem.com/blogg/persiljas-hus/

2010-08-22 @ 22:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0