Födelsedag

Igår fyllde Husse år. Men det blev ingen tårta, ingen present, inget kort... På ett vis skäms jag lite för att jag inte uppvaktade honom på hans dag, men jag vet att vi inte brukar hålla oss till vissa dagar då vi visar att vi bryr oss. Ibland ger vi varandra presenter på en helt vanlig dag. Han brukar i och för sig göra det oftast, han köper blommor då och då. För mig räcker det att laga god mat till middag så blir han jätteglad. Och god mat till middag blir det ganska ofta.

Trots allt tror jag att vi måste skaffa oss en ny tradition, under födelsedagarna. Presenter är inte så noga, men det skulle vara kul att göra något speciellt.

Att komma ihåg barnens födelsedagar är livsviktigt. De får man bara inte strunta i. Barnens födelsedagar är magiska och ska vara det. Ungefär som julafton. Men det händer något när man passerar 20, det slutar vara livsviktigt att fira födelsedagar.

Samtidigt som jag inte vill ge present bara för presentgivandets skull, vill jag ju ändå att han ska få något. Jag tror han ska få åka och fiska idag, om han vill. Det vet jag att han tycker om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0