Motionera

Jag försöker fundera ut någon motionsform att ägna mig åt den sista delen av graviditeten, men har väldigt svårt att hitta en när kissblåsan har ont om plats och lungorna känns små som mandariner.
Promenader funkar, till och från dagis, om jag slipper dra barnvagn och istället kan gå med stavar. Det tar ca 10-15 minuter att gå till dagis, en lagom sträcka, hinner inte bli så väldans kissnödig och får bara ett par sammandragningar i den brantaste uppförsbacken. Längre promenader blir ett problem då jag vet att jag blir kissnödig förr eller senare, och då menar jag riktigt kissnödig.
Cykling funkar jättebra, det gör inte ont någonstans och flyter på väldigt bra. Men då har jag återigen problemet med kissnödigheten. Jag vill verkligen slippa kissa ute i "det fria". Att sätta sig på huk kan dessutom vara ett risktagande. Om det inte finns något stabilt att hålla i på nära avstånd, kan jag bli sittande där.
Simning är ju väldans härligt! Finns det ett bättre element för en strandad val än vatten? Men där är problemet ekonomiskt, det kostar 60 kronor för mig att gå och simma. Just nu känns det som mycket pengar. Någon gång går det väl bra, men det blir ingen rutin direkt.
Yoga har jag också funderat på, men det blir ett något större ekonomiskt problem. Jag har helt enkelt inte de pengarna.
Sen är mina idéer slut. Och jag har 89 dagara kvar av min graviditet. Kanske hinner jag komma på något innan det är över.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Du kan ju låna våran motionscykel om du vill. Då kan du ju cykla och kissa om vart annat!!! :)

2009-09-02 @ 08:31:26
Postat av: Kicki

Ja du, det var ingen dum idé. Jag måste nog komma och titta på den!

2009-09-02 @ 11:01:02
Postat av: Kirunabo som surfade in

Vattengympa som MVC erbjuder? :) Där är det ju nära till toaletterna ;)

2009-09-09 @ 14:45:01
Postat av: Kicki

Den där vattengympan innehåller på tok för mycket kroppskontakt och för varmt vatten. Jag gick på den förra graviditeten och ryser vid blotta tanken...

2009-09-17 @ 09:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0