Ingen buss

Idag åkte Husse ut till stugan och hjälpte pappa att vända båten inför vintern. Det betydde att jag inte hade någon bil. Men jag var inte så bekymrad över det för jag tänkte nämligen åka buss! Men någon busstidtabell hade jag inte tänkt på att skaffa.
Jag skulle hämta Matilda vid två, men skulle förbi parkskolan och lämna igen skolböcker först, så tjugo i ett gick jag hemifrån. Det tar lite längre tid för mig att ta mig fram nu, med stormagen, så jag såg till att vara ute i god tid för att slippa stressa. När jag kom fram till busshållplatsen såg jag att en buss hade gått för sex minuter sen och att nästa skulle komma först om en timme. Med en stor suck bestämde jag mig för att börja promenera upp till stan. Förhoppningsvis skulle jag slippa både sammandragningar och foglossningar, tänkte jag. Det dumma var att jag hade en kasse med böcker i handen.

Efter fyrtiofem minuter var jag dock på parkskolan och blev av med min tunga börda. Då hade jag en halvtimme på mig att hinna till dagis. Det hade börjat göra ont både här och där och magen protesterade var tjugonde meter. När jag kom till centrum tittade jag på närmaste busstidtabell för att klura ut när bussen hem gick. Halv tre skulle det gå en buss, men den skulle inte stanna där vi bor utan en bra bit därifrån. För att komma närmare hem skulle vi vara tvungna att vänta ytterligare en timme.

Som tur var hann Husse tillbaka från skogen och kunde hämta oss vid dagis.
På så vis fick jag lära mig att det knappt går några bussar mitt på dagen i den här stan. Då vet jag det till nästa gång. Och det är nog bäst att skaffa en busstidtabell.


Kommentarer
Postat av: Tjoho

http://www.kommun.kiruna.se/Trafik-gator-och-parker/Busstider/



Där på den sidan finns en länk till busstidtabellen :)

2009-09-22 @ 17:38:49
Postat av: Kicki

Det är alltid lätt att vara efterklok.

2009-09-23 @ 15:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0