Hittat hem

Jag blir med och mer imponerad över hur bra jag mår i den nya lägenheten. Är samtidigt förundrad över hur stor inverkan denna lägenhet har på mig. Jag är gladare, mer avslappnad, utvilad, motiverad, inredningsintresserad och nöjd. Det blir fint när vi gör fint. Det är lättare att hålla rent. Det är ljusare och öppnare. Våra möbler trivs bättre och gör sig bättre än i den gamla lägenheten.
Matilda beter sig lite märkligt och säger att hon vill åka hem. Jag kan inte förstå hur hon kan vilja åka tillbaka till den gamla lägenheten, men det går nog över. Hon verkar trivas så bra i den nya, med sitt egna rum och de öppna ytorna att springa på.
Igår var hon ute och lekte med de andra barnen på gården. De andra barnen. Plural.

Idag fick vi hemtelefon till vår nya lägenhet. Imorgon får vi förhoppningsvis internet, så nu ska jag börja packa ihop datorn med alla dess delar och tillbehör och frakta till nya lägenheten. Kanske, kanske kan jag uppdatera från mitt nya hem redan imorgon. Hoppas det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0