Det är så skräpigt!

Jag måste få gnälla lite, eller ganska mycket faktiskt, för det kokar i mig! Det är så in i helvete skräpigt ute nu. Det är dammigt, grått, smutsigt, hundbajsigt och skräpigt. Jag fattar inte hur mycket skräp det ligger ute efter gatorna! Jag tror knappt att det är sant. Och det är tamejfan allt, från tops till navkapslar. Helt sanslöst.
Det kliar i hela mig när jag ser allt skräp, jag vill städa och plocka upp allt. Men då skulle jag nog avlida, för det är så mycket. Det spelar ingen roll var man tittar heller, det är överallt.
Varför är det då så mycket skräp ute?
Vem är det som skräpar ner och varför gör de det?
Hur tänker de då?
Jag förstår verkligen inte. Verkligen, verkligen inte.
Jag har kanske slängt skräp på backen någon enstaka gång i mitt liv, men det minns jag inte. Jag ska trots allt inte säga att jag aldrig har gjort det, för det vet jag inte. Men vad jag kommer ihåg och det som finns i mitt medvetande säger att om det inte finns någon soptunna i närheten av mig och mitt skräp så stoppar jag det i fickan, väskan, i nätpåsen på barnvagnen eller något annat fiffigt ställe och tar det med mig till närmaste soptunna där jag då slänger det.
Här kommer några exempel på skräp jag sett på min promenadrunda:
Ett kedjeskydd till en cykel, ligger slängd bredvid gång/cykelstigen vid tågstationen
En kondom, öppnad, utdragen och kanske använd, ligger slängd intill trottoaren på Hj.Lundbohmsvägen
En tops, ligger efter Borraregatan
En hundbajspåse med hundbajs i, har jag för mig ligger efter Brytaregatan, men det finns säket fler
En stor energidryckburk, ligger slängd intill trottoaren ovanför Bolagshotellet
En Smirnoff Ice-flaska, ligger inte så långt från mitt hus
En platt Fanta-burk, ligger efter Borraregatan
Ett cigarettpaket, ligger efter Dübengatan tillsammans med ett gäng fimpar
Många godispapper ligger också efter Dübengatan
Visst har jag roligt?

Kommentarer
Postat av: Nina

Du har ett liv ;)



Håller med om att det ser fruktansvärt sorgligt ut i stan. Runt "Sinka" är det lika tragiskt, plastsjok som hänger i träden, massor av krossat glas (småungar som köper läsk och sedan roar sig med att krossa flaskan istället för att lämna in den igen). Suck. Vi får försöka se till att uppfostra våra barn bättre än så...

2009-05-07 @ 09:15:28
Postat av: Kicki

Jag tycker att glasflaskor borde sluta säljas! Åtminstone läskflaskor. Sen borde Systembolaget införa en åldersgräns på 30 år på öl och cider i glasflaskor. Jag tror att våra barn kommer bli väldigt duktiga på det där, bara vi bryr oss, och det gör vi ju!

2009-05-07 @ 10:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0