Utflykt



Matilda och jag var på utflykt den här helgen. Vi åkte på fredag eftermiddag och kom hem igår på dan. Vi har träffat Husse och shoppat. En liten minisemester som var riktigt trevlig och avkopplande.

Nu har Matilda en ny säng, och hon gillar den! Jag skruvade ihop den igår och hon provlåg den med täcke och tutte och sa att det var mysigt. Nu står spjälis och väntar på att bli buren till källaren, men först ska jag montera isär den. Matilda var alltså ett år, 11 månader och fyra dagar när hon bytte från spjälsäng till vanlig säng. Hon har sovit som en sten inatt, så jag antar att hon trivs bra i sin nya säng.
Matilda fick även en koja, några grytor, en pall, en Barbie, solglasögon, blöjor, tallrikar och skålar, en lampa, ett par strumpbyxor, lakan, täcke och kudde. Jag fick nya gardiner till sovrummet, 2 st underlakan till dubbelsängen och hårklämmor.
Det var så roligt att träffa Husse också. Konstigt roligt. Jag var glad, ledsen, stressad, lugn, harmonisk, kär och längtande på samma gång. Det märkte min mage, som gick och sov i ett par dagar, jag hade inte direkt någon matlust alls därborta.
Det gick jättebra att köra bil också, Matilda sov ungefär 85% av resan. Jag fick prova farthållaren på bilen. Och så drog bilen mycket mindre bensin än jag väntat mig. En toppenresa, helt enkelt.
Nästa resa är redan inbokad. Det är nedräkning och jag längtar redan.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken nysig minisemester ni verkar ha haft! Vad massa saker ni hade shoppat... jag blir ju avis, älskar att shoppa!



Hoppas allt är bra annars.

Kram kram // Helena

2009-03-12 @ 01:22:51
URL: http://fyraifamiljen.wordpress.com
Postat av: Kicki

Ja, det var verkligen mysigt. Och så roligt att shoppa! Jag har redan gjort en lista till nästa resa, he he...

2009-03-13 @ 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0