Hur kan man missa den här blåsten?

Jag har tittat på vädret i ungefär en vecka, för jag hörde att det skulle bli supervarmt här uppe i helgen som var. På onsdag och torsdag förra veckan stod det att det skulle blåsa, sen har det inte stått någonting om det. I helgen skulle det tydligen blåsa mellan 5 och 9 m/s i Kiruna. Jaså? Det är någon som har glömt bort att säga det åt blåsten!
Igårkväll när jag låg och tittade på teve så stormade det ganska rejält, jag kollade på text-tv och där stod det: Kiruna just nu, vindstyrka 5 m/s.
Jag är ledsen, men den här vinden är inte av styrkan 5 m/s! Det är inte möjligt!
Men på något vis existerar inte den här blåsten iallafall.

När jag kom upp på krönet av Hj.Lundbohmsvägen, vid järnvägsparken, i morse, blåste det så kraftigt att jag nästan stod still trots att jag var ute på power-walk. Jag är så fruktansvärt less på det här nu. Snart har det stormat i en vecka. Jag kan ju bara tänka mig att när stormen lägger sig blir det mulet och plus 5 grader. För nu är det stråååålande solsken och det hade varit jättevarmt och härligt, om det inte blåste.

Har jag hamnat i en gnällperiod månne? Vad tråkigt isåfall. Jag ska försöka bli lite skojigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0