Hemma igen



För ett par timmar sen kom vi hem från stugan. Vi åkte dit i fredags. Husse och Matilda gick hem igår, så jag fick vara där själv (fast med mamma och pappa förstås) sen kom de tillbaka idag.
Det var knasigt att vara utan Matilda, vi har inte varit ifrån varann mer än någon timme på flera månader. Nu skulle jag helt plötsligt sova en natt utan min lilla unge. Det gick faktiskt.  Och hon kunde sova utan mig också.

Jag är ganska mosig i hela kroppen efter promenaden hem. Tur jag hade stavar när jag gick, annars hade jag nog linkat där efter stigen fortfarande. Idag blev det riktigt varmt och bromsarna var verkligen i farten.

Nu har vi en låda rökt abborre och sex stycken abborrfiléer i kylskåpet. Maten för åtminstone två dagar framöver är räddad. Idag blev det dock hamburgare när vi kom hem. Snabblagat och bra. (Hämtat från Annis.)
Skönt att man snart får gå och lägga sig.

Här är vi på väg till stugan, Matilda och jag. Husse är bakom kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0