Saker att se fram emot

Jag försöker vara nöjd i nuet. Det är svårt att undvika att se framåt och bakåt. Antingen tänker jag på vad jag ska göra om en timme, ikväll, om tio minuter, eller så tänker jag på något som har hänt igår, för en vecka sen, i höstas eller nyss. Att engagera sig i nuet är inte det lättaste. Nu sitter jag och skriver dagens blogginlägg iallafall. Men nog fan tänker jag på vad jag ska skriva i nästa mening, medan jag skriver denna.
Nåväl, jag ser trots allt fram emot vad som händer idag, den här helgen och i nästa vecka. Vi börjar med idag, då ska jag och Matilda fika med en annan mamma och hennes barn. Kanske två andra mammor och deras barn. Ju fler barn desto bättre (säger jag nu, tänk om det är trettio små barn som ska fika samtidigt). Ikväll ska jag och Milllah äta ost och kex och dricka lite vin här hemma. Säkert ska vi prata lite strunt och lite viktigt också. Resten av helgen ska vi försöka vara ute på stan och hänga med i Snöfestivalen. På söndag tänkte jag att Matilda skulle få rida islandshäst, om det inte är trettiotusen andra små barn som ska rida samtidigt. På måndag ska jag äntligen hämta min förstärkare och mina gitarrer från replokalen. Sen ska jag provspela lite här hemma och höra hur högt det låter.

Om en stund ska jag hänga tvätt, sen ska jag promenera och hämta Matilda, hem och hämta bilen, fika, hämta mamma, ner på Signalen, köpa ost och kex, hem igen och diska och laga någon snabb liten middag åt mig och Matilda och sen kommer väl Milllah hit. Så ser dagen ut. Kanon!

Kommentarer
Postat av: K M

Hmm.. att leva i nuet - mindfulness, Ola schenström, rekommenderad läsning !

2009-01-30 @ 20:20:41
Postat av: Kicki

Tack. Har precis läst ut "En ny jord". Dags för nästa!

2009-01-30 @ 23:52:43
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0