Lipstick Jungle

Jag såg premiären igår. Innan hade jag läst om hur den jämfördes med Sex & the City, endast för att det är samma författare, Candace Bushnell. Okej, serien handlar om framgångsrika kvinnor och de bor i New York, men annars tycker jag inte att det går att jämföra de två serierna. SATC har en mer skämtsam ton och en inriktning på sex och förhållanden, dessutom var avsnitten bara en halvtimme. Lipstick Jungle är mer en dramaserie, och huvudpersonerna har inte mycket gemensamt med vare sig Carrie, Samantha, Charlotte eller Miranda.
Jag måste erkänna att jag sprang mellan teven och badrummet under premiäravsnittet igår, för jag höll på att toppa håret samtidigt, men jag hängde med ganska bra iallafall.
Det var roligt att se forne Brat pack-medlemmen Andrew McCarthy som biljardären Joe Bennett. Fram för fler bortglömda 80-talsskådisar alá McDreamy!
Och Robert Buckley som spelar Kirby visste jag att jag kände igen någonstans ifrån och det var från serien Fashion House som gick på förmiddagarna i femman för ett tag sen. (En serie vi aldrig kommer att få se igen, lika bra är väl det. Även om den var lite småkul.)
Jag ser fram emot del två nästa måndag, faktiskt. Det är skönt att se något annat än CSI på måndagar som omväxling.

Kommentarer
Postat av: Therese

Bara glad du är nöjd! :) Säg till om du är intresserad av nå fler smycken? Bara hojta till!

Var lipstick jungle värd att se då? Tänkte ta och ge den ett försök då jag gillar SATC men missade första avsnittet så man kanske får ta och ladda ner. :)

2009-01-14 @ 00:33:28
URL: http://scatterbrain-tess.blogspot.com
Postat av: Kicki

Den var helt ok. Härligt att koppla av med riktig tjejserie!

Kan hända jag är intresserad av fler smycken. Ska fundera och se över min ekonomi!

2009-01-14 @ 16:17:17
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0