En snorig unge

Min unge sov som en kratta inatt. Hon vaknade varannan minut där ett tag och gnällde, trots att hon låg bredvid mig i storsängen. Jag låg själv och hade ont överallt, kände mig febrig och allmänt ynklig. Varannan minut fick jag trösta min lilla unge, som gnydde och snorade. Trots det var hon riktigt pigg och glad imorse, men hon hade en ganska trött och sliten mamma som fick dopa sig med Bamyl koffein. Hon hade snorat på dagis också, men hon hade inte varit trött och hängig. Vi åkte till mormor och morfar efter dagis och där snorade hon lite till och började få rödkantade ögon och hängande ögonlock. Hon fick gå hela vägen från deras hus till Kupolen-garaget när vi skulle hem, och då var hon pigg och glad som vanlig och hälsade på alla vi mötte, gubbar som gummor, hundar som bilar.
Jag håller tummarna att hon inte får feber, så det blir dagisuppehåll igen. Hon trivs verkligen på dagis nu, med sitt gäng ungar som hon kallar för "boarnen".
Nu ligger hon i soffan och äter bubbe till Simpsons. Snart ska hon bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0