Typiskt

Igår vid fem-tiden började jag känna mig dålig. Klockan åtta började jag spy, sen spydde jag varannan timme hela natten. Matilda började spy klockan två på natten, spydde ner sin säng och två pyjamaser, fick bada två gånger och imorse spydde hon ner storsängen. Det var längesen jag hade magsjuka, men det är inget jag har saknat. Usch och fy. Matilda blir så äcklad när hon spyr att hon nästan blir ursinnig. Jag tyckte så synd om henne inatt. Emellan spyorna var hon glad och gullig som vanligt. Nu under dagen har hon varit orättvist pigg och busig när jag knappt orkat mig ur sängen. Det tog hårdare på mig det här.
Givetvis har det varit stråååålande solsken och bara -10 grader idag. Jag blev nästan förbannad när jag vaknade ur min tupplur av att solen sken rakt i mitt ansikte. Den har inte visat sig på flera dagar och nu passar den på. Hoppas det håller i sig.
Matilda ska vara hemma från dagis till på fredag. Det betyder att jag ska vara hemma från skolan.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Krya på dig!

2009-02-11 @ 11:29:28
Postat av: Pippi

Typiskt att ni fått magsjuka! Hoppas att ni klarar er resten av året nu då. Sedan när du har tid, ork och/eller lust, så har jag utmanat dig.

Postat av: Kicki

Sofi: Det ska jag göra!



Pippi: Det var en spännande utmaning...

2009-02-11 @ 22:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0