Skulle det skapa mer spänning eller?

Jag sitter och tittar på Melodifestivalen och jag fattar inte riktigt det nya röstningsystemet. Var det inte bra som det var förra året? Nu är det dueller om vem som ska till Globen, och vad händer med den som inte vann duellen? Hamnar de i andra chansen då? Det kan vara det att jag har räknat för mycket ekvationer idag så jag hänger inte med här ordentligt. Sen tycker jag att Scotts skulle ha gått till Globen istället för Alcazar. Men jag röstade inte så egentligen ska jag hålla käften. Ha ha! I skrivande stund står det mellan Emilia och Caroline af Ugglas. Jag som tyckte Nina skulle fått gå till duell, men jag röstade ju inte på henne heller, så jag får skylla mig själv.

Matilda och jag var på barnkalas i eftermiddags och lyckades bli bjudna på middag också. Det var fint! Sen var Matilda ganska färdig för sängen när vi kom hem, så hon fick bada sen mös vi lite i soffan tills hon fick gå till sängen.

...och Emilia gick till Globen. Jag hinner både tröttna och bli less av detta omständiga röstningsmoment. Tanken är ju att man ska ringa in massor med gånger. För det första får man rösta hur många gånger man vill på den artist man tycker är bäst, eller på flera av dem om man vill det. Sen räcker det inte med att rösta en gång, nej, för då blir det röstning till vilka som ska gå till duell och sen blir det röstning i duellen... Så tre gånger ska man iallafall ringa om man vill rösta på sin favorit i alla moment. Pust!

Jag provade sitta och räkna lite här för en stund sen, men det var inte så stor idé för jag fattade inte riktigt vad jag höll på med, om jag räknade eller tittade på melodifestivalen. Och när jag skulle rätta mina uppgifter tittade jag på helt andra uppgifter i facit och undrade hur det kunde bli så konstigt. En sak i taget, är nog det bästa, och räkna ska man nog göra när hjärnan är pigg och glad, inte när den är på väg att gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0