Krax

Jag har en sjuk liten unge som låter ungefär som en sprucken fiol när hon pratar. Hon började hosta i onsdags, sen har det bara blivit värre. Fredag kväll fick hon feber och igår sov hon nästan hela dagen. Idag är hon busig, med rödkantade ögon springer hon omkring, klättrar och busar i största allmänhet. Det är skönt att se att hon blir friskare, kanske inte tillräckligt frisk för att gå på dagis imorgon, men säkert på tisdag. Vi har varit i den här lägenheten i två dygn så idag tog vi en liten promenad och andades friskluft. Matilda åkte vagn i overall och sovsäck med dubbla mössor. Det är faktiskt första dagen jag har velat gå ut, för det har snöat och nästan stormat i ett par dagar.

Det är knasigt hur Matilda kan vara helt sängliggande en dag och nästa dag är hon busig som ett yrväder. Jag hinner inte med. Och jag har faktiskt bestämt att plocka bort två tredjedelar av hennes leksaker och bära ner dem i källaren. Det roligaste hon vet just nu är att riva ut alla sina leksaker på golvet. Sen leker hon inte med dem, utan hon går vidare till bokhyllan och plockar ut mina böcker istället. Sen ligger leksakerna där. Jag tycker att jag plockar leksaker hela tiden. Men det är väl så det är att vara småbarnsförälder kan jag tro. Trots allt ryker ett gäng leksaker nu i veckan, så det blir mindre att städa. Jag ska undersöka vilka som är hennes favoriter just nu. (Och då är det ju givetvis de jag lämnar kvar, ifall ni undrar...)

Sen ska jag försöka hitta lite tid att plugga ikapp det jag missat nu när jag varit hemma med sjuk liten unge i nästan två veckor. Jag tänkte att jag skulle sitta uppe i natt, för det är Oscarsgala och jag har aldrig sett den och varje år har jag sagt att jag vill se den. Det är väl inte så där jätteskoj hela tiden, kan jag tro, och då passar det väl att läsa lite företagsekonomi samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0