Försäkringskassan

Den 16:e december skickade jag in ansökan om bostadsbidrag. Idag ringde jag och frågade vad som händer med den. Det roligaste var speakerrösten när man är på kö i telefonen. "Väntetiden beräknas till 16 minuter. Du är på plats 146. Vi är 62 handläggare som jobbar för att hjälpa dig." Det känns fint att veta hur många handläggare som sitter och kämpar där på Försäkringskassan.
När jag kom fram till slut, sa damen i luren att mitt ärende låg på tur och att jag borde få besked i början på nästa vecka. Det tar ungefär 8 veckor för en bostadsbidragsansökan att behandlas. Min ansökan har varit inne i ca 10 veckor.
Men bostadsbidraget är absolut ingenting jag har räknat med, det skulle bara vara väldigt härligt om jag fick det. Det skulle kännas väldigt tryggt.

Kommentarer
Postat av: Sussi

... plats 146, ojoj.

2009-02-19 @ 13:28:32
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0