Dimman

Jag gick genom stan idag efter att jag lämnat Matilda på dagis. Där städade de bort snöfestivalen som bäst. Det var flera traktorer och lastbilar inblandade som tog bort de enorma snöhögar de byggt upp bara några dagar tidigare. Vid fem-tiden på eftermiddagen var alla spår borta och Folkan-parkeringen var åter öppen för bilar.
I år var det inga snöskulpturer och det var tråkigt. På kupoltorget står några små skulpturer, förstås, men i järnvägsparken är det tomt.

Här städas snöfestivalen bort

En dimma hade sänkt sig över stan på morgonen, och det såg så dramatiskt ut att jag var tvungen att ta ett par bilder.



Kyrkan och klocktornet syns i bakgrunden.



Gruvvägen ner mot gamla brandstationen.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Läskigt! Men ändå mysigt på samma gång :) Trist att de inte hade några skulpturer...det är ju det som är hela grejjen med snöfestivalen...kanske sparar in pengar?

2009-02-02 @ 21:05:44
Postat av: Kicki

Jag undrar verkligen om det är sparande på gång, eller om det var för få lag som tänkte komma hit och skulptera. Jag vet inte...

2009-02-02 @ 21:22:14
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0